شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
تفاوت مناره و گلدسته

تفاوت مناره و گلدسته

در بسیاری از مواقع ممکن است دچار این اشتباه شده باشیم که مناره و گلدسته را مترادف یکدیگر بدانیم. مناره و گلدسته دارای تفاوت های زیادی هستند که اصلا با یک دیگر قابل مقایسه نمی باشند. جالب است بدانید که ۹۹ درصد افراد، فکر می کنند که مناره همان گلدسته می باشد.

در ادامه از سایت گلدسته سازی ثارالله با ما همراه باشید تا با تفاوت مناره و گلدسته بیشتر آشنا شوید و دیگر دچار اشتباه نشوید. البته، پیش از آن که وارد بحث تفاوت مناره و گلدسته بشوید، می بایست بدانید که یکی از برترین سازندگان گلدسته و مناره در کشور، شرکت گلدسته و مناره سازی ثاالله می باشد.

تفاوت مناره و گلدسته چیست؟

مناره، یک سازه تاریخی و باستانی بسیار قدیمی می باشد که قدمت آن به سال های پیش از اسلام است. جالب است بدانید که مناره نسبت به گلدسته دارای ابعاد بسیار بزرگتری می باشد. در زمان های گذشته تا به امروز، از مناره به عنوان یک بنای مقدس در تمامی ادیان الهی استفاده می شود و تمامی مردم احترام خاصی برای آن قائل هستند.

تفاوت مناره و گلدسته

تفاوت اول: ارتفاع

جالب است بدانید که ارتفاع مناره، گاه به بیش از ۱۰ متر می رسد و دلیل بلند بودن آن نزدیکی بیشتر به خداوند می باشد و بسیاری از ادیان و اقلیت ها بر این عقیده باورند که هرچه مناره آن ها بلند تر باشد ، دعاهایشان سریع تر مستجاب می گردد.

اما پس از اسلام، بنایی در کنار گنبد مساجد و مقبره های امامان به نام گلدسته بنا شد که در دین اسلام از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار می باشد. جالب است بدانید که ارتفاع گلدسته نسبت به مناره بسیار کمتر می باشد و در ابعاد کوچکتر ساخته می گردد.

تفاوت دوم: جایگاه موذن

در گذشته به دلیل عدم وجود بلندگو، موذن ها بر روی گلدسته ها می ایستادند و اذان را اقامه می نمودند اما ایستادن بر روی مناره در اقلیت ها و ادیان دیگر یک گناه بزرگ محسوب می گردد. به همین دلیل، مسلمانان از گلدسته برای اقامه نمودن اذان استفاده می کردند.

سخن پایانی

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که مناره با گلدسته هیچ تفاوتی ندارند و تفاوت آن ها فقط در نام هایشان می باشد. اما این عقیده به طور کل اشتباه است و نوع کاربرد های معنی مناره و گلدسته نسبت به یک دیگر به طور کل متفاوت می باشد.

به همین دلیل می بایست تفاوت آن ها را بدانید تا مناره و گلدسته را با یکدیگر اشتباه نگیرید و بتوانید تفاوت این دو را در هر مکانی که مشاهده نمودید، تشخیص دهید و دچار اشتباه نیز نشوید.

4.8/5 - (35 امتیاز)

Visits: 2413

درباره‌ی اسماعیلی

یک نظر

  1. عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *