یکشنبه , اردیبهشت ۹ ۱۴۰۳
نداشتن پرچم گنبد امام علی

چرا گنبد امام علی پرچم ندارد

امام علی، اولین امام شیعه می باشد و از ارزش بسیار والایی برخوردار است. جالب است بدانید، با آن که امام علی پسر پیامبر نبود اما پیامبر اکرم (ص) او را همانند پسر خود می دانست و تمامی علم و دانش خود را به او می آموخت.

متاسفانه، پس از آن که پیامبر (ص) فوت نمود، امام علی به دست ابن الملجم در هنگام نماز به وسیله شمشیر زهر آلود به شهادت رسید. امروزه، مراجع دینی و علماء با این سوال مواجه هستند که چرا گنبد امام علی پرچم ندارد ولی گنبد تمامی ائمه یک پرچم دارد. البته، جالب است بدانید که شرکت های سازنده گنبد از جمله کارگاه گلدسته سازی ثارالله، در حال تحقیقاتی بر روی علت نداشتن پرچم گنبد امام علی هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با فرضیه های مختلف درباره عدم وجود پرچم بر روی گنبد امام علی آشنا شوید.

فرضیه های نداشتن پرچم گنبد امام علی

وجود پرچم بر روی گنبد تمامی امامان، نشانه انتقام جویی آن ها از ظالمین می باشد. علت وجود پرچم بر روی گنبد امامان، به شهادت رسیدن امام قبلی و انتقام گیری آن ها از قاتل امام قبلی خود می باشد.

اما سوال این جا است که چرا گنبد امام علی پرچمی ندارد؛؟

برخی از علما و مراجع دینی بر این عقیده باورند که امام علی چون اولین امام شیعه بوده و شهادتی پیش از او اتفاق نیوفتاده بوده، به همین دلیل برای گنبد امام علی پرچمی قرار نداده اند. برخی دیگر از علماء بر این عقیده باورند که امام علی هیچ کینه ای از افراد دوران خود نداشته اند و انتقامی نمی خواستند بگیرند.

این عقیده تا حدی درست است چرا که در زمان امام علی، تمامی حکومت به دست ایشان بوده است و پیش از ایشان، شهادتی اتفاق نیوفتاده است و به همین دلیل ایشان هیچ کینه ای از افراد دوران خود نداشته اند. به همین دلیل، پرچم که نشانه انتقام جویی و کینه ائمه از ظالمان بوده است، بر روی گنبد امام علی قرار نگرفته است.

جالب است بدانید که هزاران فرضیه درباره نداشتن گنبد امام علی وجود دارد که هیچ کدام آن ها را نمی توان گفت که دقیق می باشد. بسیاری از دانشمندان اسلامی نیز بر روی این فرضیه ها در حال تحقیقات می باشند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که علت نداشتن پرچم گنبد امام علی را فقط امام عصر (عج) می داند.

سخن پایانی

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، بسیاری از افراد و مراجع اسلامی نظریه های مختلفی برای علت نداشتن پرچم گنبد امام علی مطرح نموده اند. متاسفانه نمی توان گفت که دقیقا کدام یک از نظریه های ارائه شده توسط مراجع دینی، درست و دقیق می باشد. به همین دلیل، می بایست تا ظهور ائمه اطهار صبر کنیم تا بتوانیم جواب این سوال را از او بپرسیدم چرا که ایشان از تمامی وقایع و رمز و راز های نهفته در دین مطلع هستند و می توانند ما را راهنمایی کنند.

2.5/5 - (17 امتیاز)

Visits: 1260

درباره‌ی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *